Liten update!

Kullen har nu fyllt 1år den 22/5, tiden har gått så himla fort men här hemma går de fortfarande under benämningen "bebisarna". Här hemma firade vi med pusskalas och massa massa gotta för hundarna!
Två dagar efter födelsedagsfirande var det dags för Mysans operation! Va in på morgonen och lämnade skruttan och timmarna efter det gick väldigt väldigt långsamt! Vid 17 ringde veterinären och meddelade att operationen hade gått jättebra, My hade vart lugn o go innan och inte stressig eller orolig! Det var Mys korsband som vår veterinär trodde starkt på redan från början som var helt av! (Vi träffade en annan veterinär inför operation som sa något helt annat)!
Kl 14 dagen efter fick jag hämta hem älskade lillskrot och så glad har jag aldrig sett henne å tårarna sprutade såklart som vanligt på mig! Så skönt att få hem henne! Nu har det gått snart 3 veckor och stygnen är bortplockade! Sjukgym va imponerad över hur bra hon stödje på benet och jag lär säga att jag är imponerad över hur bra My tar allt! Tjejen med energi till tusen har funnit sig rätt väl i att vara begränad med att inte kunna röra sig fritt och tratten har hon inte ens märkt av! Det märks dock mer och mer för varje dag som går hur energin bara sprudlar i henne och hur less hon är på att sitta i sin hage! Nu hoppas vi att rehaben går bra och att hon blir så pass återställd som de bara kan bli!
Lite roliga nyheter då!
Livada's Everybody Says Don't röntgades på sin 1års dag och fick det fantastiska resultatet HD: B ED: UA
Grattis till ägare Felicea :)
Livada's Fear No More, Pricken som bor kvar här hemma fick avvakta ett tag då han den 27/5 skulle göra MH, vilket jag tycker han gjorde med bravur med tanke på hans ringa ålder! Men torsdagen nästkommande vecka var det även dags för honom och han fick följande resultat : HD: C ED: UA. Hade ju givetvis gärna sett att han va fri men vi är nöjda med resultatet!
Näst ut för röntgen blir Socker, så nu håller vi tummarna för att det blir ett fint resultat även där! 
Jag hoppas & ser gärna att hela kullen kommer vara röntgad innan årets slut, och som det ser ut kommer resten att göras i höst, så även My!
Livada's Let Me Entertain You "Kira"
/ Sanna - Kennel Livada's

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0